Warning: A non-numeric value encountered in /home/rmajer/domains/majer.senat.pl/private_html/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5467

                Nowe propozycje programowe rządu Prawa i Sprawiedliwości były tematem konferencji zorganizowanej przez częstochowskie struktury PiS. O założeniach mówili parlamentarzyści ziemi częstochowskiej: minister Szymon Giżyński, poseł Lidia Burzyńska oraz senatorowie: Ryszard Majer i Artur Warzocha. Nowa piątka to: wprowadzenie od 1 lipca 500 plus od pierwszego dziecka, zniesienie podatku PIT dla pracowników do 26 roku życia, „trzynastka” w wysokości najniższej emerytury – 1100 zł  dla każdego emeryta, przywrócenie zredukowanych połączeń autobusowych i obniżenie kosztów pracy.

                 W ramach projektów Rodzina 500 + PiS już od lipca br. rozszerza dotychczasowy program Rodzina 500 +, przeznaczając 500 zł także na pierwsze dziecko.  Nie będzie tu żadnych kryteriów dochodowych i każde dziecko w polskiej rodzinie od urodzenia do 18 roku życia, otrzyma co miesiąc 500 zł. Od 1 kwietnia 2016 roku do dzisiaj z tego programu do polskich rodzin wpłynęło ponad 64 miliardy złotych – mówiła poseł Lidia Burzyńska.

                  O projekcie Młodzi i Praca mówił senator Artur Warzocha. – Prawu i Sprawiedliwości zależy na dobrym starcie zawodowym młodych ludzi. Dlatego likwidujemy podatek PIT dla pracowników do 26 roku życia. Ponadto obniżamy koszty pracy poprzez co najmniej dwukrotne podniesienie kosztów uzyskania przychodu oraz obniżenie PIT-u dla wszystkich pracujących – oznajmił senator Warzocha. Senator Ryszard Majer mówił natomiast o projekcie Emerytura +, powstałym z myślą o ludziach starszych.  Od 1 maja raz w roku emeryci otrzymają 1100 złotych brutto. Rząd PiS jeszcze w tym roku wyda 6 miliony złotych na przystosowanie 250 placówek w ramach Programu Senior + dodał senator Majer.

                  Poseł Szymon Giżyński przybliżył program Infrastruktura, który zakłada przywrócenie drastycznie zmniejszonych połączeń autobusowych PKS. W Polsce w ciągu ostatnich kilkunastu lat połączenia autobusowe zostały zredukowane o połowę, z prawie miliarda przejechanych kilometrów. Lokalny transport publiczny jest w obszarze działań samorządów, ale wzmacniając je oraz doposażając PKS zdecydowanie poprawimy i usprawnimy funkcjonowanie publicznego transportu. Przede wszystkim zwiększy się jego dostępność i częstotliwość kursów, co zlikwiduje brak autobusów w wielu małych miejscowościach. To są działania o znaczeniu cywilizacyjnym. Gospodarcze, prorodzinne i więziotwórcze. Propolskie – tłumaczył poseł Szymon Giżyński.